måndag 3 maj 2010

Underbar helg!

Ja, sjukdomarna börjar försvinna. Annie har bara lite hosta kvar. Nu hoppas jag att jag ska få börja njuta av min föräldraledighet på riktigt. Helgen har varit jätte mysig. På valborgsmässoafton köpte vi hem god mat och åkte sen upp på elden i Endre. Alva var överlycklig eftersom det fanns så mycket kompisar att leka med där.

I lördags hade Alva sin bamsegympaavslutning. Oj, vilken stolt tjej som visade upp sig i Södervärnshallen inför en himla massa folk. Alla deltagare skulle klä ut sig i olika teman och de minsta hade Astrid Lindgren tema, så gissa vad Alva var utklädd till!?! .... Pippi Långstrump så klart!!!


Det var en otroligt söt Pippi som gick balansgång och gjorde kullerbyttor =)

I söndags skulle Alva på sin andra gympa. Vi kallar den för "Solstensgympa" eftersom det är några föräldrar i föräldrarådet på dagis som har fixat den. Jag stannade hemma och passade på att gå en promenad med Annie. Underbart med lite egentid.

Nu är det måndag igen och spindelmannen tröjan är på *ler*
Idag ska jag tvätta och packa ner alla vinterkläder. Våren är här!!

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar