måndag 5 juli 2010

Sommar

Det är alltid härligt att vara gotlänning men bäst är det nog på sommaren!! ...och nu är sommaren verkligen här!!

Vi firade midsommar som vanligt hemma hos min syster på dagen.


På kvällen kom Maria, Henrik, Theo och Tyra och grillade hemma hos oss. Jätte mysigt!!!

Som en blixt från klar himmel så fick jag för mig att vi skulle köpa pool... och får jag för mig något så blir det så =)
Pool införskaffades och Tony fick börja bygga altan till den.



Poolen var nog ett av de bästa köpen vi har gjort!! Så härligt!! Visst bor vi på en ö med underbara stränder, men det är inte helt enkelt att åka själv med en 4åring och en 5 månaders baby. Nu njuter vi i poolen på dagarna!!


Kusinen Moa i poolen med Alva

Vi har faktiskt hunnit med några turer till stranden också. I fredags jobbade Tony sin sista dag innan semestern. På kvällen åkte vi och hämtade pizza och åkte ner till stranden. Det var såå mysigt. Alva byggde sandslott och badade.



Alva har fått glasögon också. Det visade sig på 4års kontrollen. Vi fick då en remiss till lasarettet. Där visade sig att hon hade ganska stort synfel (någon vi aldrig har märkt, och inte fröknarna på dagis heller). Det är inte helt enkelt att få en 4åring att välja glasögon men vi fick tag på ett par jätte fina. (Har tyvärr inga kort på Alva med glasögon än) Nu tränar vi med henne för fullt att hon ska ha glasögonen på sig. Det är inte den bästa årstiden för denna träning med tanke på allt badande.

Annie växer så det knakar. Jag hänger inte riktigt med att det går så fort men jag försöker njutav av småbarns tiden så mycket det går.



...och självklart kommer ett kort på mina älsklingar också


Det blev mycket på en gång... i sommarvärmen blir det nog lite mindre bloggande men jag ska försöka skriva då och då.... kram på er alla!!

1 kommentar:

  1. Det känns skönt att läsa änglamammors bloggar. Skönt att veta att man inte är ensam. Även fast man önskar att ingen skulle behöva drabbas. Skönt att se att man kan fortsätta leva trots att man har ett barn för lite. Kram från en annan änglamamma

    SvaraRadera